Vi når den rätta målgruppen med Östnyland

CASE: PORVOON AUTOTARVIKE

 

Vi annonserar gärna i Östnyland eftersom vi har samma marknadsområde i östra Nyland, dvs. vi är verksamma både i Borgå och Lovisa.  Vi marknadsför både nya och begagnade bilar och når de svenskspråkiga i östra Nyland genom att annonsera i den tryckta tidningen, som är ett viktigt forum för oss. En annons i Östnyland väcker intresse hos våra kunder.

Samarbetet med KSF Media har lyckats mycket bra och vi har en fin kontakt.

– Vi kan varmt rekommendera tidningen, säger  VD Kari Wilkman och försäljningschef Pasi Hämäläinen.

 


 

  • Porvoon  Autotarvike är  en 1948 grundad bilaffär.
  • Företaget började sälja bilreservdelar och tillbehör i Borgå
  • 1953 övergick företaget i U.R Wilkmans ägo
  • Företagets blomstringstid började 1958 då man tecknade ett  distriktsförsäljningsavtal med Korpivaara Oy
  • Affären i Lovisa grundades år 1960.
  • År 1964 började Korpivaara importera Toyota och de första Toyota bilarna kom samma år till Borgå och Lovisa.
  • Företagets omsättning uppgår till 13.2 miljoner och personalen till 36 anställda
  • Porvoon  Autotarvikes marknadsandel är ca 13 -16 %

 

Bildresultat för porvoon autotarvike logo"

 

 

0 I like it
0 I don't like it