Hufvudstadsbladet native annonsering öppnade en ny värld för Subaru

CASE: SUBARU 1

 

– Vi har alltid varit ivriga att prova på nya marknadsföringslösningar. Vår kontaktperson på Hufvudstad­sbladet är väl förtrogen med våra produkter och marknadsläget och föreslog att vi skulle publicera innehållsmarknadsföring som en del av Hufvudstadsbladet”, säger Subaru Nordics marknadsföringschef Satu Salomaa. ”Det lät intressant, så därför beslöt­­ via att prova det som en del av vår marknadsföringsstrategi. Vår native annons i Hufvudstadsbladet fungerade utmärkt och ledde till att våra försäljningssiffror steg. Våra återförsäljare var också entusiastiska över vårt nya sätt att marknadsföra våra produkter, berättar Satu.

– Vi har annonserat i Hufvudstads­bladet i flera års tid. Vi söker och­ utnyttjar hela tiden nya marknads­förings­metoder och kanaler för att skaffa nya kunder. I produktionen av native annonsen utvecklade vi tillsammans en helhet som beskrev Subarus mångsidighet som bilmärke, våra bilars körbarhet i svåra terrängförhållanden och deras lämplighet för transport av sällskaps­djur samt som hästtransportfordon. Därtill ville vi i artikeln lyfta fram våra samarbetspartners och förevisa våra nya modeller. F1-båtförare Sami Seliö fick agera galjonsfigur för artikeln. Vi ville också presentera våra bilmodellers tekniska egenskaper med hjälp av faktarutor.

– Resultatet blev en utmärkt, mångsidig och intressant helhet som sitter fint i Subaru-världen. Native annonsen var snygg och hade en omsorgsfullt gjord layout. Redaktören hade satt sig in i våra produkter; hon var väl förtrogen med våra modellers egenskaper och detaljer. Det var lätt att jobba med henne och hennes vision ledde till ett givande och spännande läspaket. Samarbetet och kommunikationen med vårt företags kontaktperson var smidigt. Vi fick snabbt svar på våra frågor och idéer och artikelns innehåll redigerades enligt våra önskemål”, säger Satu.

 

Bildresultat för subaru logo

 

67 I like it
1 I don't like it